Kommentarer (0)

Tisdags fiske efter jobbet

Hade varit storm under natten och vindar närmare 20 m/s och det hade satt sina spår. Några stora träd hadde fallit, vattnet var väldigt grumligt och växter på botten hade släppt. Hade inte så stora förhoppningar på bra fiske men var värt testa lite!

Först testade jag en Buster Jerk C134 "Psyko", men det gav inga resultat så det blev snabbt byte.



Till en klassiker: Buster Jerk C41 "Skitmört"


Efter några kast kom ett riktigt riktigt roligt hugg, en mindre gädda på 2.2 kg tog betet underifrån och for rätt upp i luften och gjorde ett praktig plast på ytan! Efter avkrokning och släppt tillbaka gäddan gjorde jag 2 kast sen var det dags igen! Kände direkt att det var en lite större fisk då spöet "gunga" lite mer än första gäddan. Vågen stannade på 4.1 kg, nu börjar det likna något tänkte jag för mig själv och släppte tillbaka gäddan. Efter cirka 20 kast så flyttade jag mig en bit till något djupare vatten och det gav resultat! PANG sa precis när betet träffa ytan nästan, blev direkt riktigt "spö gung" och härliga rusningar. Alla tecken på att det var ännu större fisk stämde, gäddan drog ner mot botten hela tiden och vägrade komma upp till ytan. Varje gång den var nära ytan precis vid båten så dök den igen, tillslut var gäddan trött och började ge upp. Såg direkt att gäddan satt riktigt dåligt med bara en krok i läppen. Tyvärr släppte den vid båten men hann få en bra syns på gäddan och det var runt 6-7 kilos klassen,  kanske större.

Till helgen blir det fiske med Viktor, han behöver en paus ifrån studierna och få lätta på sitt fiske abstinent! Här kommer iallfall en bild jag knäppte under fisketuren, är lite jobbigt att fota samtidigt som man har fisk på spöet! :)




2009-09-30 @ 21:01:04


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback