Kommentarer (4)

Fisketävling - Pågen Cup 22/8

Lördagen den 22/8 pågick Pågen Cup som jag var med och "gäst fiskade" för Team mothugget, mellan 8 på morgonen till 6 på kvällen hölls tävlingen vid sjön Teen i Hasselfors. Endast abborre var tillåtet, antal kilo samt största, gädda gav minus poäng och även en öppning för att vinna "pajas priset". Det priset var det fulaste jag någonsin sett ta mig fan, kolla in bilden där nere på Mr.flint som vann det!

Med 10 cm tillgodo för att inte börja läcka in vatten i båten, en nerkissad gubbe, ett spö som var ihop lindat med plåster och lina efter det gått av,  en dyng sur fot och förjävla mycket lina som trassla. Så lyckades vi på ta hem segern i tävlingen. Varav den sista abborren jag fick gav oss segern!
För er som varit med om ett mindre jordskalv så vet jag nu hur det känns efter Mr.Hellstone halkar i en 330 båt som är pippigul...


Glad och blöt, han gick ifrån att tvätta dynor till att dra stor gäddan!


Vinnarna av pågen cup, Jag och Pihl, Hellstone fick inte plats på blden!


Phil tar åt sig äran med min seger abborre som tog på en wipp spinnare!



Här är vinnaren av pajaspriset, har ni sett något så hemskt?

2009-08-26 @ 18:59:07

Postat av: Joel honkanen

Snygga priser ni fick :)

19:50:04 den 2009-08-26

Postat av: Robin

Ja visst! hehe

21:18:39 den 2009-08-26

Postat av: David "Gösen"

Hej!

Och grattis till vinsten i pågen-cup!

Idag ska ja ev meta vitfisk & i morgon jiggfiske på sjön!



Mvh/David "gösen"

08:52:36 den 2009-08-27

Postat av: Pihl

Ja fy fan va ful han är den där Mr Flint

21:42:56 den 2009-09-07


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback