Kommentarer (0)

Söndags fiske i hjälmaren och hällebo

Söndag den 13 sep så åkte jag och Eric ut till hjälmaren med bussen för att fiska lite gädda. När vi stog och väntade på bussen vid resecentrum så såg vädret nästan för bra ut, sol och helt vindstilla men det ändrade sig snabbt när vi närmade oss sjön! Starka vindar och moln perfekt gädd väder, dock var vågorna för stora för att åka ut på öppna vattnet, så vi höll oss nära land och fiskade av vass kanterna. Självklart körde jag Jerk grejorna, tog inte långt stund så panga det till vid vassen, upp kom en fin gädda som vägde 5.3 kg! Inte så himla stor men den  bjöd upp till en kul kamp. Efter tagit ut krokarna och tagit några snabba bilder så fick den pigga gäddan simma tillbaka. Lite senare bomma jag en gädda och Eric också! Jag fick en snabb revansch efter 2 kast nappa det igen, upp kom en 2.5kgs gäddsnipa! En Salmo slider 12 cm med färgnamn Red tiger var rätt medicin!


Vid två tiden på eftermiddagen så ringde andra Eric (kallar han "Trucker Eric" för att ni ska förstå vilken Eric jag pratar om) Han var påväg ut mot oss, vi bestämde oss snabbt för att byta sjö och tog bilen till Hällebo.

Vi kasta  ut varsin wobbler och börja puttra ut mot en ö vi skulle fiska vid, tog inte lång stund så hade jag fått en gädda på kroken.  En kvart senare var det dags för Trucker Eric, han slog till med en gädda sen en abborre! Dryga timmen senare var det dags för Eric att få sin välförtjänade gädda efter att inte fått något under dagen. 3,1 kg stannde vågen på!

Westlins Fire tiger och Salmo slider Red tiger samt spinnare var det som gav fisk!


 


2009-09-17 @ 18:57:18


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback